Toruński Park Technologiczny Miejsce inspirowania innowacjiPL / EN

Aktualności

najnowsze archiwum
21 / 03 / 2019

Podsumowanie spotkania dla wnioskodawców Funduszu Eksportowego

15 marca odbyło się spotkanie informacyjne dla firm, które chcą skorzystać ze wsparcia na opracowanie strategii internacjonalizacji. Konkurs na usługi doradcze został ogłoszony w ramach Funduszu Eksportowego, który wspiera mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z naszego regionu. W ramach Funduszu przedsiębiorcy będą mogli uzyskać strategie internacjonalizacji, a następnie starać się o granty na udział w targach. Operatorem Funduszu jest Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego, która dysponuje kwotą ponad 45 mln złotych, w tym na strategie (984 tys. zł) i granty (44,2 mln zł).

Spotkanie otworzył Michał Korolko, Prezes Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego oraz ogłosił pierwszy nabór wniosków na usługi doradcze. Poinformował, że wnioski będzie można składać w ostatnim tygodniu marca – od 25.03.2019 r. do 7.04.2019 r., a wparcie będzie mogło otrzymać 40 firm z naszego regionu.

Finansowanie działań eksportowych i założenia projektu

Przedsiębiorcy w pierwszym etapie  mogą uzyskać produkt w postaci strategii internacjonalizacji, a następnie ubiegać się o grant na: udział w targach, organizację wizyt studyjnych oraz usługi doradcze związane z tymi targami, o czym poinformowała Wanda Gogulska, koordynator Funduszu Eksportowego. Ponadto zaprezentowała, jakie są główne założenia Funduszu oraz kto może uzyskać wparcie. Pojedyncza strategia – o wartości prawie 25 tys. zł – zostanie przygotowana przez PwC Advisory sp. z o. o. sp.k. w ścisłej współpracy z przedsiębiorstwem. Wszystkie szczegóły związane z naborem wniosków zaprezentowali pracownicy Funduszu. Pani Magdalena Kruk omówiła, jak poprawnie wypełnić wniosek o usługę doradczą pod kątem spełnienia kryteriów wyboru projektów, natomiast Pani Magdalena Piaskowska zaprezentowała wyszukiwarki kodów PKD, które pozwolą zainteresowanym firmom – w przystępny sposób – sprawdzić, czy nie są wykluczeni ze wsparcie oraz czy ich produkt eksportowy wpisuje się w inteligentne specjalizacje regionu.

Jak rozpocząć ekspansję na nowe rynki?

W drugiej części przedstawiciele PwC Advisory sp. o.o. s.k. –  Pani dyrektor Beata Cichocka-Tylman oraz manager Michał Przybylski – zobrazowali czym jest strategia internacjonalizacji, na co przedsiębiorcy powinni zwrócić uwagę przy planowaniu ekspansji zagranicznej oraz w jaki sposób wybierać produkty eksportowe i docelowe rynki. Ponadto eksperci PwC Advisory nakreślili, na czym będzie polegać współpraca w zakresie opracowania strategii oraz jakie zasoby ludzkie będzie musiał zaangażować przedsiębiorca po swojej stronie.

Projekt „FUNDUSZ EKSPORTOWY – granty dla MŚP z województwa kujawsko-pomorskiego” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa 1. Wzmocnienie innowacyjności i konkurencyjności gospodarki regionu Działanie 1.5 Opracowanie i wdrażanie nowych modeli biznesowych dla MŚP Poddziałanie 1.5.3 Wsparcie procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw.

Prezentacje ze spotkania znajdują się w załącznikach poniżej:

  • 08 / 07 / 2020 Bydgoskie lotnisko wznowiło połączenia
    08 / 07 / 2020 Bydgoskie lotnisko wznowiło połączenia

    Port Lotniczy w Bydgoszczy wznowił połączenia. Po ponad 100 dniach wstrzymania lotów do oferty wróciły rejsy Ryanair na Wyspy Brytyjskie i nowe, wakacyjne kierunki od PLL LOT w cenach już od 99 zł. Regularne połączenia, nowe kierunki oraz wszelkie informacje dostępne są na stronie Portu https://plb.pl/siatka-polaczen/ Znajdziecie tam również siatkę połączeń w sezonie letnim 2020.

    czytaj więcej
  • 22 / 06 / 2020 Webinarium „Wykonywanie umów w czasach pandemii COVID-19”, 30 czerwca 2020 r.
    22 / 06 / 2020 Webinarium „Wykonywanie umów w czasach pandemii COVID-19”, 30 czerwca 2020 r.

    Pomorski ośrodek sieci Enterprise Europe Network przy Stowarzyszeniu „Wolna Przedsiębiorczość” zaprasza na webinarium z zakresu prawa „Wykonywanie umów w czasach pandemii COVID-19”. Webinarium odbędzie się on-line w dn. 30 czerwca 2020 roku, w godzinach 9:00-11:00. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Link do wirtualnego pokoju zostanie wysłany uczestnikom 29 czerwca. —> Zapisy <— Epidemia COVID nie pozostaje bez wpływu na wykonywanie kontraktów. Podobna sytuacja nie miała dotąd miejsca. Jakie są skutki niewykonania umowy z powodu epidemii? Co można zrobić, aby minimalizować ryzyko na przyszłość? Na te i inne pytania […]

    czytaj więcej
  • 18 / 06 / 2020 Konkurs w ramach Baltic Circular Procurement Congress
    18 / 06 / 2020 Konkurs w ramach Baltic Circular Procurement Congress

    W imieniu Instytutu Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju INNOWO, z którym niejednokrotnie współpracowaliśmy, oraz wszystkich partnerów projektu InterReg Circular Procurement Project zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie, który odbywa się w ramach Baltic Circular Procurement Congress. Baltic Circular Procurement Congress jest dwudniowym wydarzeniem i składa się z różnych wydarzeń związanych z wymianą wiedzy, takich jak warsztaty, seminaria, wystąpienia prelegentów, panele eksperckie, czy wirtualne wizyty studyjne. Podczas tych 2 dni przedstawiciele instytucji rządowych i przedsiębiorstw państwowych odkryją zalety wprowadzenia kryteriów GOZ w […]

    czytaj więcej
  • 17 / 06 / 2020 Kolejna edycja konkursu Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw!
    17 / 06 / 2020 Kolejna edycja konkursu Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw!

    Z przyjemnością zapraszamy przedsiębiorców i naukowców do składania propozycji innowacyjnych produktów, usług i technologii w XII edycji konkursu Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw. W konkursie mogą wziąć udział mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z  regionu, przedsiębiorstwa akademickie oraz jednostki naukowe/zespoły badawcze, które mogą poszczycić się sukcesami w opracowaniu lub wdrożeniu innowacyjnej technologii, produktu lub usługi. Oceniane są projekty nie starsze niż 2 pełne lata kalendarzowe poprzedzające dzień zgłoszenia do konkursu Zapraszamy do składania aplikacji poprzez FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY do: 24 września 2020 roku. Uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne. […]

    czytaj więcej
  • 12 / 05 / 2020 Startuje nabór do programu Fundacji EMIC pt. Przyjazna Firma.
    12 / 05 / 2020 Startuje nabór do programu Fundacji EMIC pt. Przyjazna Firma.

    Rozpoczął się nabór do programu pt. Przyjazna firma, prowadzonego przez Fundację EMIC. Program kierowany jest zwłaszcza do firm zatrudniających cudzoziemców i zamierzających składać wnioski w ramach programów antykryzysowych lub tarczy finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju. „Przyjazna firma” to kilkumiesięczny proces usprawniający zatrudnienie pracowników z zagranicy w firmie. Fundacja oferuje bezpłatne usługi wsparcia procesu legalizacji pracy i pobytu pracowników, dzięki czemu możliwe będzie utrzymanie poziomu 100% zatrudnienia. Dzięki temu spełniony zostanie podstawowy warunek programu PFR. Nabór trwa do 29 maja 2020 roku. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest tutaj: http://bitly.pl/WKBms Fundacja EMIC wspiera migrantów w stawianiu […]

    czytaj więcej
WIĘCEJ AKTUALNOŚCI