Toruński Park Technologiczny Miejsce inspirowania innowacjiPL / EN

Aktualności

najnowsze archiwum
23 / 12 / 2016

Ogłoszenie o konkursie do działania 3.3 POIR, poddziałanie 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” w 2016 r.

Informujemy, że Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła konkurs na dofinansowanie projektów w ramach działania 3.3: Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw poddziałania 3.3.3: Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand.

Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem Generatora Wniosków udostępnionego za pośrednictwem strony internetowej PARP  w terminie: od 12 stycznia 2017 r. do 13 lutego 2017 r. (w ostatnim dniu naboru do godz. 16:00:00).

Rodzaje projektów podlegających dofinansowaniu:

W ramach poddziałania 3.3.3 POIR dofinansowanie mogą otrzymać przedsiębiorcy realizujący projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach objętych Programem promocji o charakterze ogólnym dla przedsiębiorców w związku z udziałem Polski w targach Hannover Messe 2017 r. oraz Programem promocji o charakterze ogólnym dla przedsiębiorców w związku z udziałem Polski w Międzynarodowej Wystawie Expo w Astanie w 2017 r., w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki.

Rodzaje podmiotów mogących ubiegać się o dofinansowanie:

O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się wyłącznie podmioty spełniające kryteria mikroprzedsiębiorcy, małego lub średniego przedsiębiorcy.

Kwota środków przeznaczona na dofinansowanie projektów:

1) zlokalizowanych w województwie mazowieckim wynosi 5 000 000 zł
2) zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie wynosi 45 000 000 zł.

Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu w przypadku:

  1. Targów Hannover Messe wynosi – 150 000 zł,
  2. Międzynarodowej Wystawy EXPO w Astanie wynosi – 300 000 zł.

Maksymalna intensywność dofinansowania wynosi:

  1. w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
  2. w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego oraz pomocy de minimis na sfinansowanie pozostałych kosztów projektu – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
  3. w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu:
    – do 60% – dla średniego przedsiębiorcy;
    – do 75% – dla małego przedsiębiorcy;
    – do 80% – dla mikroprzedsiębiorcy z województwa mazowieckiego;
    – do 85% – dla pozostałych mikroprzedsiębiorców.

Rodzaje kosztów kwalifikujących się do dofinansowania:

  1. koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie;
  2. koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
  3. koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
  4. koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju;
  5. koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych;
  6. koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego;
  7. koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie;
  8. koszty reklamy w mediach targowych;
  9. koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;
  10. koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej;
  11. koszty informacyjno-promocyjne projektu;
  12. koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia w formie, o której mowa w art. 131 ust. 4 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013, dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP.

Szczegółowe informacje na temat kosztów oraz działań promocyjnych podlegających dofinansowaniu znajdują się w Regulaminie konkursu, w szczególności w § 5.

Zasady przeprowadzania konkursu:

Szczegółowe informacje na temat zasad wyboru projektów oraz przeprowadzania konkursu znajdują się w Regulaminie konkursu.

Pytania można przesyłać za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej PARP w zakładce Centrum Pomocy PARP lub na adres poczty elektronicznej: info@parp.gov.pl lub telefonicznie pod numerami 22 432 89 91- 93.

Pełna dokumentacja dla poddziałania 3.3.3 POIR

Program Promocji Hannover Messe 2017

Program Promocji EXPO w Astanie 2017

W przypadku zainteresowania konkursem szczegółowych informacji udziela Damian Wielewski, tel.: 56 699 54 81, damian.wielewski@tarr.org.pl.

UWAGA!

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wprowadziła zmiany do dokumentacji konkursowej dla II naboru wniosków w ramach poddziałania 3.3.3 Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand POIR.

Zmiany do dokumentacji konkursowej

  • 19 / 01 / 2018 Darmowe wejściówki dla pierwszych 5 firm na spotkania brokerskie „share.techsumit.sk” – Bratysława, Słowacja, 15 marca 2018 r.
    19 / 01 / 2018 Darmowe wejściówki dla pierwszych 5 firm na spotkania brokerskie „share.techsumit.sk” – Bratysława, Słowacja, 15 marca 2018 r.

    Ośrodek Enterprise Europe Network przy Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. wraz z BIC Bratislava serdecznie zaprasza do udziału w giełdzie kooperacyjnej share.techsumit.sk która odbędzie się 15 marca 2018 r. w Bratysławie na Słowacji. Uczestnicy oraz branża: Giełda kooperacyjna B2B jest organizowana w ramach targów: share.techsumit.sk, będących pierwszym tego typu wydarzeniem w Europie. Przedstawiciele firm, start-upów, samorządów, państw i Unii Europejskiej będą dyskutować na tematy związane z ekonomią współdziałania. Przy wsparciu Komisji Europejskiej tworzona jest pierwsza taka konferencja w Europie. Konferencja stworzy przestrzeń do nawiązywania kontaktów i aktywnego […]

    czytaj więcej
  • 16 / 01 / 2018 Przegląd KE dotyczący definicji MŚP
    16 / 01 / 2018 Przegląd KE dotyczący definicji MŚP

    Gorąco zachęcamy do wypełnienia ankiety będącej częścią przeglądu Komisji Europejskiej dotyczącej sposobu definiowania mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) (zgodnie z zaleceniem 2003/361/WE z dnia 6 maja 2003 r.). Celem przeglądu jest dopilnowanie, aby definicja MŚP pozostawała adekwatna do celów oraz aby spełniała swoje zadania w obecnych warunkach gospodarczych. Niniejszy kwestionariusz pomoże ocenić, w jakim stopniu obecna definicja MŚP jest odpowiednia, a także zbadać możliwości wprowadzenia ewentualnych zmian do zalecenia, tak aby europejskie małe przedsiębiorstwa mogły nadal otrzymywać specjalne wsparcie […]

    czytaj więcej
  • 03 / 01 / 2018 Konsultacje społeczne dotyczące elektronicznych dokumentów przewozowych
    03 / 01 / 2018 Konsultacje społeczne dotyczące elektronicznych dokumentów przewozowych

    Gorąco zachęcamy do wypełnienia dołączonej ankiety, która jest częścią konsultacji społecznych Komisji Europejskiej. Ankieta skierowana jest do firm (MŚP) korzystających lub planujących korzystać z elektronicznych dokumentów przewozowych, które, w odniesieniu do operacji transportowych, pełnią rolę np.: Wysyłającego (każda firma korzystająca z usług transportowych) Spedytora / Dostawcy usług logistycznych Przewoźnika Końcowego odbiorcy przesyłek Dostawcy rozwiązań informatycznych Digitalizacja umożliwia zwiększenie wydajności, wiarygodności i opłacalności w obszarze transportu i logistyki. Stosowanie dokumentów elektronicznych zamiast papierowych powinno przynieść istotne korzyści w postaci uproszczenia administracji […]

    czytaj więcej
  • 21 / 12 / 2017 Wizyta studyjna w Ptuj, Słowenia
    21 / 12 / 2017 Wizyta studyjna w Ptuj, Słowenia

    Nadejście zimy sprowokowało nas do przypomnienia sobie wizyty studyjnej ze słonecznej Słowenii. W środku października nasz zespół miał okazję odwiedzić Ptuj, zaledwie siedemnastotysięczne miasto w północnej części Słowenii. Zabytkowy zamek górujący nad okolicą, winorośle uprawiane na zboczach wzgórz i przyjazna infrastruktura starówki sprawia, że w dużej mierze jest to miasto turystyczne. Potwierdzają to również główne specjalizacje lokalnych przedsiębiorców. Dominującym zajęciem jest produkcja win. Ptuj jest najstarszym ośrodkiem w Słowenii produkującym wina. Posiada sieć kilkunastu kilometrów korytarzy pod miastem, które wykorzystywane […]

    czytaj więcej
  • 13 / 12 / 2017 Drugie spotkanie regionalnych partnerów projektu Innova Foster
    13 / 12 / 2017 Drugie spotkanie regionalnych partnerów projektu Innova Foster

    W dniu 11 grudnia br. odbyło się drugie spotkanie Interesariuszy projektu Fostering startup & innovation ecosystems in Europe (Innova Foster), którego głównym celem jest ocena skuteczności i udoskonalenie wsparcia  dla startupów w województwie kujawsko-pomorskim. Udział w wydarzeniu wzięli przedstawiciele Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego, Interdyscyplinarnego Centrum Nowoczesnych Technologii oraz Centrum Transferu Technologii (UMK). Na spotkaniu zaprezentowano relacje z wizyt studyjnych i omówiony formy wspierania  ekosystemu startupów wraz z przykładami najlepszych praktyk w regionach partnerskich z Malty, Słowenii […]

    czytaj więcej
WIĘCEJ AKTUALNOŚCI