Toruński Park Technologiczny Miejsce inspirowania innowacjiPL / EN

Aktualności

najnowsze archiwum
09 / 05 / 2016

Konsultacje w sprawie nowej dyrektywy VAT dla MŚP

Konsultacje społeczne dotyczące przeglądu procedur szczególnych dla małych przedsiębiorstw objętych dyrektywą VAT 2006/112/WE. Niniejszy kwestionariusz skierowany jest do mikroprzedsiębiorstw (najlepiej z obrotami w wysokości około 100 000 EUR). Oczywiście inne MŚP również zachęcamy do udzielenia odpowiedzi.

Niniejszy kwestionariusz stanowi okazję do tego, aby Państwa przedsiębiorstwo wniosło wartościowy wkład do przyszłej unijnej inicjatywy ustawodawczej dotyczącej opodatkowania VAT dla małych przedsiębiorstw i wpłynęło na jej kierunek.

Konsultacje mają na celu zebranie opinii MŚP na temat funkcjonowania procedur szczególnych dla małych przedsiębiorstw objętych dyrektywą VAT 2006/112/WE oraz na temat ewentualnych ulepszeń tych procedur. Konsultacje są prowadzone w ramach szerszego przeglądu obowiązujących przepisów. Przegląd może doprowadzić do zaproponowania nowych środków ustawodawczych. Wniosek Komisji ma zostać przedłożony do końca 2017 r.

W art. 281–292 dyrektywy VAT określono procedury szczególne w zakresie opodatkowania małych przedsiębiorstw. Obejmują one zarówno uproszczone procedury naliczania i poboru podatku VAT, jak i zwolnienia lub stopniowe obniżanie podatku. Przepisy te, które obowiązują już od prawie 40 lat, są obecnie przedmiotem przeglądu i modernizacji.

Jak zapowiedziano w komunikacie w sprawie usprawnienia jednolitego rynku , służby Komisji przygotowują obecnie kompleksowy pakiet uproszczeń dla MŚP. Działania te mają na celu zmniejszenie obciążenia administracyjnego i przyczynienie się do stworzenia otoczenia przyjaznego dla wzrostu MŚP i handlu transgranicznego. W ramach wspomnianego przeglądu zostanie zbadana zarówno kwestia zwolnienia z podatku VAT, jak i możliwych środków upraszczających zobowiązania w zakresie podatku VAT.

Prace nad przeglądem rozpoczęto wraz z uruchomieniem badania prowadzonego przez wykonawcę zewnętrznego, które dostarczy danych służących za podstawę przeglądu. Niniejszy kwestionariusz przesyłany jest przez Komisję Europejską równolegle do badania i ma na celu potwierdzenie wyników oraz zebranie informacji jakościowych bezpośrednio od zainteresowanych stron.

Konsultacje są anonimowe, a dane będą przechowywane w zabezpieczonej bazie danych. Nie ma możliwości połączenia odpowiedzi z Państwem, chyba że w polu uwag wpiszą Państwo swoje dane osobowe. Wyniki będą analizowane anonimowo na poziomie zagregowanym i będą przechowywane do celów kolejnych analiz (bez danych osobowych).

Dyrektor generalny lub główny księgowy Państwa przedsiębiorstwa jest prawdopodobnie najwłaściwszą osobą, aby odpowiedzieć na pytania zawarte w kwestionariuszu, którego uzupełnienie nie powinno zająć więcej niż 10 minut.

Wypełnione kwestionariusze należy odsyłać na adres e-mail: damian.wielewski@tarr.org.pl do dnia 30 czerwca 2016 r.

Dodatkowych informacji udziela: Damian Wielewski, tel.: (56) 699 54 81.

Zachęcamy do włączenia się w naszą inicjatywę!

Załączniki:

  • 21 / 03 / 2019 Podsumowanie spotkania dla wnioskodawców Funduszu Eksportowego – 15 marca 2019
    21 / 03 / 2019 Podsumowanie spotkania dla wnioskodawców Funduszu Eksportowego – 15 marca 2019

    15 marca odbyło się spotkanie informacyjne dla firm, które chcą skorzystać ze wsparcia na opracowanie strategii internacjonalizacji. Konkurs na usługi doradcze został ogłoszony w ramach Funduszu Eksportowego, który wspiera mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z naszego regionu. W ramach Funduszu przedsiębiorcy będą mogli uzyskać strategie internacjonalizacji, a następnie starać się o granty na udział w targach. Operatorem Funduszu jest Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego, która dysponuje kwotą ponad 45 mln złotych, w tym na strategie (984 tys. zł) i granty (44,2 mln zł). Spotkanie otworzył Michał Korolko, Prezes Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego oraz ogłosił pierwszy nabór wniosków na usługi doradcze. […]

    czytaj więcej
  • 15 / 03 / 2019 3 edycja Międzynarodowych Targów INNOFORM za nami
    15 / 03 / 2019 3 edycja Międzynarodowych Targów INNOFORM za nami

    Wczoraj z sukcesem zakończyły się trzydniowe międzynarodowe targi narzędziowo-przetwórcze w Bydgoskim Centrum Targowo-Wystawienniczym. W tym roku z możliwości zaprezentowania się szerokiej gamie odbiorców skorzystało 360 wystawców z 16 krajów. Z roku na rok wydarzenie cieszy się coraz większą popularnością. W tym roku w programie towarzyszącym nie zabrakło również giełdy kooperacyjnej B2B, zorganizowanej przez ośrodek Enterprise Europe Network, działający przy Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Niespełna pięćdziesięciu reprezentantów firm odwiedzających targi miało dodatkową możliwość nawiązania wartościowych relacji biznesowych podczas 68 zaplanowanych wcześniej […]

    czytaj więcej
  • 14 / 03 / 2019 Poznaj letnią mapę połączeń Portu Lotniczego Bydgoszcz!
    14 / 03 / 2019 Poznaj letnią mapę połączeń Portu Lotniczego Bydgoszcz!

    Ostatnia niedziela marca, tradycyjnie w lotnictwie, oznacza początek sezonu letniego. W letniej siatce Portu Lotniczego Bydgoszcz SA zwiększy się częstotliwość lotów oraz pojawią się dodatkowe kierunki. Już od początku kwietnia Ryanair rozpocznie loty do Glasgow Prestwick. Od 26 kwietnia wracają również sezonowe loty do Lwowa, które PLL LOT realizować będzie w poniedziałki i piątki. ilość lotów do Londynu zwiększy się do dziesięciu tygodniowo. Czytaj więcej…

    czytaj więcej
  • 07 / 03 / 2019 Nowoczesna przestrzeń biurowa w Smart Space
    07 / 03 / 2019 Nowoczesna przestrzeń biurowa w Smart Space

    Szukasz inspirującego miejsca do pracy i rozwoju biznesu? Przenieś swoją firmę do nowoczesnej przestrzeni biurowej Smart Space w Toruniu. Wykorzystaj możliwości niezwykłego miejsca. Smart Space to ponad 1.000 m2 nowych, kreatywnie zaprojektowanych przestrzeni na ternie Toruńskiego Parku Technologicznego. Naszym lokatorom oddajemy do dyspozycji w pełni wyposażone pomieszczenia biurowe, multimedialne sale spotkań i warsztatów oraz kreatywne przestrzenie chillout zone do relaksu. Będąc lokatorem Smart Space zyskujesz unikatową możliwość współpracy, realizacji wspólnych projektów oraz wymiany doświadczeń z innymi kilkudziesięcioma firmami i startupami […]

    czytaj więcej
  • 04 / 03 / 2019 Badanie ankietowe dotyczące oceny przepisów dotyczących materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością
    04 / 03 / 2019 Badanie ankietowe dotyczące oceny przepisów dotyczących materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością

    Enterprise Europe Network przy Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego zachęca Państwa do udziału w realizowanym na zlecenie Komisji Europejskiej, badaniu ankietowym SME PANEL, którego celem jest zebranie opinii od firm z sektora MŚP nt. oceny przepisów dotyczących materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Do materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością zalicza się opakowania żywności, jak również naczynia i przybory kuchenne oraz elementy zastawy stołowej, takie jak sztućce, filiżanki, kubki i szklanki, talerze, miski itd. Mogą się do nich zaliczać również wyroby, które pierwotnie nie […]

    czytaj więcej
WIĘCEJ AKTUALNOŚCI